Onze klanten

The Fundraising Company werkt uitsluitend voor de non-profitsector. Het overgrote deel van onze klanten zijn goede doelen. Zo werven wij fondsen voor natuur en milieu (Greenpeace), internationale hulpverlening (Artsen Zonder Grenzen), gezondheid (Nederlandse Hartstichting) en welzijn (Amnesty International). Daarnaast werven wij voor kunst en cultuur (Concert- en congresgebouw de Doelen, Rotterdam), politieke partijen (PvdA) en andere ledenwervende organisaties (FNV).

Robert Jan Oosterhaven,
Artsen zonder Grenzen

“We zijn voor onze financiering voor het overgrote deel afhankelijk van particuliere donateurs. Voor het werven van fondsen zetten we diverse middelen in, waaronder telefonische werving. Artsen zonder Grenzen werkt al langere tijd samen met The Fundraising Company voor een doorlopende campagne om ‘slapende’ donateurs te reactiveren. Dat doen ze heel goed, vandaar dat ik ze ook ben gaan inzetten voor andere campagnes.

Een groot voordeel van deze langdurige samenwerking is dat nieuwe campagnes heel snel opgezet kunnen worden. The Fundraising Company weet precies hoe wij het willen hebben. Daardoor zijn we weinig tijd kwijt aan afspraken over de rapportages en dergelijke, en kunnen we ons concentreren op het aanpassen van de scripts. Daarbij komt: de callcenterbranche is onrustig, met geregeld faillissementen, fusies en overnames. Dan is het extra waardevol dat The Fundraising Company een trouwe, stabiele partner is.”

Mered de Vries, Fondsenwerving en Ledenmanagement, PvdA

“Toen wij een nieuw bureau zochten voor onze telefonische wervingsacties, wilden we natuurlijk niet met de eerste de beste in zee gaan. We hebben ons uitgebreid laten informeren, waaruit we onder meer opmaakten dat je een callcenter moet hebben die goed bij jouw organisatie past. Want degene die gebeld wordt heeft heus wel in de gaten dat hij een callcentermedewerker aan de lijn heeft, en niet iemand van jouw organisatie.

Sinds een paar jaar zetten wij The Fundraising Company in voor onder meer campagnes onder oud-leden en belangstellenden, en voor het verrijken van gegevens van leden, zodat we die beter kunnen bereiken. Daar zijn we zeer tevreden over. Ze denken goed met ons mee en zijn heel proactief en flexibel. Als ze merken dat een bepaalde campagne betere resultaten oplevert dan verwacht, kunnen ze makkelijk opschalen.”

Irma van Lierop, relatiemanager Concert- en congresgebouw de Doelen, Rotterdam

“In 2012 besloten we dat we donateurs wilden gaan werven. Tot dan toe hadden we nooit donateurs gehad, dus dat was een totaal nieuw fenomeen voor ons. Ik ben heel blij dat we The Fundraising Company in de arm genomen hebben, want het succes van hun wervingscampagne onder onze concertbezoekers met een abonnement was veel groter dan ik verwacht had. Maar liefst 25 procent van degenen die gebeld zijn is donateur geworden. Ik had gerekend op tien, hooguit vijftien procent. Bovendien blijken het trouwe donateurs te zijn, want ik krijg nauwelijks opzeggingen.

Die hoge conversie heeft natuurlijk te maken met de professionaliteit van The Fundraising Company. Als ik iemand zou bellen met de vraag om donateur te worden en die persoon zegt nee, dan hang ik meteen op. Maar de callcentermedewerkers van The Fundraising Company gaan dan juist door, uiteraard op een hele nette manier. En dan krijg je resultaten. Er loopt nu een campagne onder onze klanten die losse kaartjes kopen voor onze concerten en ook nu is de conversie weer hoog.”

Coördinator Particuliere Fondsenwerving, Amnesty International

“Wij zijn veelal afhankelijk van particuliere giften en telefonische werving is daarbij een belangrijk instrument. Naast enkele incidentele acties doet The Fundraising Company vooral doorlopende campagnes voor ons, zoals welkomst-, upgrading- en conversiegesprekken. Daarbij kijken wij natuurlijk scherp naar de resultaten. Daarnaast is het van groot belang dat een actie zo effectief mogelijk wordt uitgevoerd.

Wat ik heel prettig vind is dat The Fundraising Company met ons meedenkt. Als wij een nieuwe actie bij hen neerleggen doen zij vaak aanvullende suggesties, terwijl ze ook zouden kunnen denken: de klant is koning, we doen gewoon wat er van ons gevraagd wordt. Verder vind ik het fijn dat ze duidelijke en complete rapportages aanleveren en heb ik veel waardering voor hun open en eerlijke manier van communiceren.”